Moet Tesla zich koest houden?

  • 23 mei 2019
  • 1 reactie
  • 107 Bekeken

Reputatie 2
Badge +4
  • Community Manager
  • 18 reacties



Hebben we het over autonoom of elektrisch rijden, dan is er één bedrijf dat consistent de aandacht opeist: Tesla. Een tijd lang wist Elon Musk ons met mooie beloftes en innovaties warm te houden, maar marktexperts adviseren de CEO om de komende tijd zijn mond te houden.

De reden? Teleurstellende cijfers. Afgelopen kwartaal daalde de omzet van het bedrijf fors en Tesla moet nu 2,7 miljard aan kapitaalinjecties binnenharken. Maar: mocht dat lukken, dan zijn ze er nog niet. In een artikel van Business Insider stelt Matthew DeBord dat Musk beter eventjes zijn mond kan houden.

Tesla, schrijft DeBord, moet eerst uitvogelen wat ze met die kapitaalinjectie gaan doen - mits ze het binnenhalen. Of het nou gaat om autonoom vervoer of elektrisch rijden: beloftes niet waar kunnen maken schaadt hun imago. Het versterken van hun financiële positie zou een betere strategie zijn.

Ben jij het eens met DeBord? Praat Musk inderdaad zijn mond voorbij?

1 reactie

Reputatie 1
Een grote mond opzetten is onderdeel van de strategie van Elon Musk.
En met elektrich rijden is hij de meest succesvolle fabrikant van dit moment
De eerst paar maanden was de Tesla Model 3 de best verkochte auto.
Met de Model S heeft hij verstokte fossiele fabrikantn gedwongen ook elektrische auto's te gaan maken. Die gaan vanaf volgend jaar de prijzen doen dalen.
Dan zullen we zien of Tesla de Model 3 ook echt "goedkoop" kan maken.

Voor autonoom rijden mag hij wel wat dimmen, en dat heeft hij ook gedaan.
Nadat de Tesla autopilot toch zware ongelukken had veroorzaakt.

Hier blijkt weer de voorsprong van Tesla met Over The Air sw updates. Nu krijgen Tesla gebruikers, standaard eerder een piepje om hun handen aan het stuur te houden.

Tesla heeft nu ook een chinese fabriek, dus de Chinezen gaan zijn techniek kopieren naar hun Chinese EV's.
Europese fabrikanten en automotive toeleveranciers zullen alles op alles moeten zetten, om een beetje bij te blijven.
Bedrijven hebben de overheid om miljarden gevraagd, voor AI, dus alle reden om als burgers mee te denken waar ons geld voorgebruikt wordt. Wat mij betreft is dat een inbouw ADAS, dat niet is bedoeld om zelfsturend te zijn, maar het verkeer veel veiliger te maken, en de doorstroming veel beter, door peloton rijden voor bestaande personen autos mogelijk te maken.
Dan trekken we in de gebruikelijke file op de A2 en A1, bijna tegelijk op, als het weer kan.
En waar we nu als file stapvoets rijden, rijden we dan 50 of 80, afhankelijk van de stand van de techniek van onze nationale ADAS

Reageer