Stel jezelf voor


Reputatie 4
  • Voormalig Community Manager
  • 6 reacties
Goed dat je er bent! Vertel hier iets over wie je bent, waardoor jij interesse hebt in slimme mobiliteit en in hoeverre je daar zelf actief mee bezig bent. We zijn erg benieuwd!

20 reacties

Reputatie 1

Ralph heet ik. Bedenker van wat je als een 'reduce vehicle footprint' EV kunt zien. Heb er al erkenning voor gekregen in de VS. Gedachte is simpel. Bijna alle autogerelateerde kwesties en wenselijkheden kunnen bij elkaar worden genomen en opgelost. Dan heb ik het over:
-een betaalbare EV zonder overheidssubsidie (miljarden besparen nummer 1)
-infrastructuur beter benutten (miljarden besparen nummer 2)
-zelfrijdend maken
-als je 'm exporteert, werk je ook aan een stukje verbetering van de luchtkwaliteit en
tegengaan van Climate Change in andere landen.

Slank, lichtgewicht, communicatief... zeg maar een 'smartphone on wheels'.
 

0503407b-65cd-405b-b64c-427f7ad4f735.jpg

Mijn naam is Gijs Kantelberg, directeur van De VerkeersAcademie, het nationaal opleidingsinstituut voor rijinstructeurs, beroepschauffeurs en vervoerondernemers. Wij staan aan de vooravond van een revolutie. Wij zullen ons wagenpark elektrisch maken. Niet vanwege milieuoverwegingen (is wel mooi meegenomen), maar omdat wij vinden dat wij onze doelgroep in een vroegtijdig stadium kennis willen laten maken met ADAS. Niet alleen de theorie, maar ook de praktijk. Een rijinstructeur moet ADAS kunnen gebruiken als eerste bestuurder, maar ook als tweede bestuurder. Daar ontwikkelen we een leergang voor. Wordt vervolgd.
Ik ben Hans-Peter Woznitza, internationaal instructeur van directiechauffeurs en trainer van optische en geluidssignalen voor rijinstructeurs en brandweerchauffeurs bij BRUSECO.
Wij trainen directiechauffeurs op internationaal niveau, hiervoor gebruiken we een Volvo S90 waar alle ADAS systemen op zitten die er op dit beschikbaar zijn.
Ook zijn we op dit moment de enige opleider van directiechauffeurs die applicatie aanbieden in een elektrische en hybride auto. Hierbij trainen we directiechauffeurs en rijinstructeurs in het gebruik van de aanwezige ADAS systemen. We bekijken de voor en nadelen en wanneer we deze systemen het beste kunnen inzetten. Voor rijinstructeurs geven we deze handvatten hoe ze deze bij hun kandidaten kunnen inzetten. We hebben hier ook een theoretische applicatiedag voor (autotechniek en veiligheid) https://www.bruseco.com/masterclasses-als-specialisatie/
Ook vanuit onze zuster organisatie Brussaard chauffeursdiensten krijgen we feedback van opdrachtgevers en chauffeurs in het gebruik van ADAS systemen.
Reputatie 3
Badge +3
Goedemorgen allemaal!
We hebben de afgelopen week weer veel nieuwe leden mogen verwelkomen:

@Isa @Champ-1963 @Henk @Kgast @Wilsje @MargotRof @Tobi99 @Ferdy @Nug @Connie de Jong @Jarico @Heumen @Jwwezelman @freekvos1 @Damian @Arno @Stan Baltus @Speedstar @Boefie @Steenbakkersk @Reyhan Yilmaz, misschien is het leuk als jullie jezelf even kort kunnen voorstellen aan de rest.

Hoe zijn jullie bij onze community terecht gekomen? Ben je veel met slimme mobiliteit bezig in je dagelijkse leven of op je werk? We zijn heel benieuwd naar jullie verhalen!
Reputatie 1
Hallo Allemaal,
Ik ben Toon Bertens, docent auto en motorfietstechniek bij KW1C. Ik geef les aan Auto-, Bedrijfsauto en motorfietstechnici op niveau 4. Ik geef voornamelijk les aan techneuten die al minimaal 5 jaar in de garage werkzaam zijn, en 1 dag in de week naar school komen om zich in de moderne auto-elektronica systemen te specialiseren. Daardoor houd ik me beroepshalve, maar voornamelijk uit interesse en enthousiasme , bezig met de moderne technieken in de mobiliteitsbranche. Ik las een stukje over deze site en de ADAS alliantie in het blad AMT, en dat trok mijn aandacht. Als docent ben ik vooral geïnteresseerd in de werking van de moderne elektronische systemen, en ook met eventueel voorkomende storingen. Ik hoop daarmee een bijdrage te kunnen leveren aan de toekomst van mijn studenten zodat ze goed voorbereid zijn voor de toekomst. Zoals eerder al genoemd is, gaan we inderdaad een ander tijdperk in waar voertuigen met elkaar gaan communiceren, en zelflerend worden. Naar mijn idee zitten we nu nog maar in een beginstadium van deze veranderingen, maar met de komst van 5G en weer veel snellere computers zullen er weer veel mogelijkheden bij komen.

met vriendelijke groet,
Toon Bertens
Reputatie 3
Badge +3
@Motorrijerke, dat is interessant! Dan zit je op Slim Onderweg inderdaad aan het goede adres; ik wil je dan ook zeker uitnodigen lekker mee te praten. Gezien jouw achtergrond en interesse is 'Wat brengt de toekomst' waarschijnlijke een interessant subforum voor je om eens rond te neuzen. Schroom vooral ook niet om topics te openen. We zijn zeer benieuwd naar jouw input.

Veel plezier op Slim Onderweg!
Reputatie 4
Goedemorgen allemaal!

De afgelopen week zijn er weer nieuwe gezichten bijgekomen.
@René van Arkel en @MVDL, als jullie het leuk vinden kunnen jullie jezelf hier even kort voorstellen aan de rest.

We zijn heel benieuwd hoe jullie hier op de community terecht zijn gekomen!
Ook zou ik je willen wijzen op het 'over mij'-veld in je profiel, waar je iets over jezelf of je achtergrond kunt vertellen. Voor de andere leden is het leuk om wat context te hebben als je iets plaatst.
Reputatie 2

Ik ben René van Arkel en manager van de business unit Explora airco&diagnose.
Wij vertegenwoordigen TEXA in Nederland en TEXA is een van de grootste fabrikant in ADAS kalibratie apparatuur.
Kalibreren is en wordt een steeds belangrijker werkplaats bezigheid.
Voorruit vervangen betekend al opnieuw kalibreren.
Bij schade komt er nog veel meer bij kijken.
Iets waar veel over geïnformeerd moet worden, het zijn veiligheidssystemen.
Zou het in de APK moeten bijvoorbeeld? Wat gebeurd er als bedrijven het niet doen, aansprakelijkheid? Dus nog genoeg werk te verrichten ook bij heel veel bedrijven om dit op de kaart te zetten.

e83499c7-e559-472f-a5c7-1823b4e6ebc5.jpg

Reputatie 3
Badge +3
Ook deze week verwelkomen we weer nieuwe leden! Welkom en leuk om te zien dat jullie interesse hebben in slimme mobiliteit: @Laura2003, @Marja 500, @RHMFRijbewijs, @Riekpas en @Jokankan!

Hier kun je jezelf voorstellen aan de rest van de community en vertellen waarom je geïnteresseerd bent in slimme mobiliteit.

We zijn erg ook benieuwd naar jullie mening, expertise en vragen. Dus neem vooral ook een kijkje in de andere topics!

Nog eens van harte welkom en veel plezier!
Reputatie 1
Hallo,

Ik ben Mark, heel mijn leven al veel interesse in auto's gehad. Niet werkzaam in de branche overigens. Mijn werk ligt in de metaal/lasindustrie. Ben zelfstandig (freelance) lasser en daarnaast lasinspecteur/qc. Vanwege mijn bovenmatige interesse ben ik aktief op diverse autofora en facebook groepen. Kijk ook regelmatig op de site en het youtubekanaal van de anwb en zodoende kwam ik hier terecht. Vind het altijd wel zo netjes om mezelf voor te stellen dus bij deze. Hoop hier nog wat te kunnen leren cq informatie op te doen.

Groet, Mark
Hallo!

Mijn naam is Dimitri Pouwels. Ik ben werkzaam bij Syndesmo, een adviesbureau voor (onder andere) zakelijke mobiliteit. In 2016 ben ik afgestudeerd op het onderwerp 'Veilige mobiliteit voor werknemers' waarin ik een businesscase gemaakt heb op het gebied van voertuigveiligheid voor werkgevers, met gebruik van ADAS (techniek) tezamen met oog voor mens en organisatie. Het afstuderen heb ik gedaan bij Aon, een van de initiatiefnemers van het ADAS-convenant.

Syndesmo is een van de leden van de ADAS alliantie. Met het ondertekenen van het convenant hebben wij ons gecommitteerd aan het onder de aandacht brengen van ADAS bij onze opdrachtgevers. Onze opdrachtgevers zijn in de regel grote werkgevers met aanzienlijke wagenparken.

Op deze manier zetten wij ons in voor een veilig gebruik van rijhulpsystemen en een veiliger verkeer!
Mijn naam is Roger. Ik ben verkeersdeelnemer en rij een leaseauto. Wekelijks rij ik zo'n 1000 km voornamelijk over de A2 en de A58. Ik ben heel er geïnteresseerd in slimmere mobiliteit omdat er naar mijn mening te veel vrijheid is voor met name snelweggebruikers en de wetgever de regels onmogelijk afdoende kan handhaven. Daarbij heb ik mijn hoop gevestigd op technologische ontwikkelingen die volgens mij een grote bijdrage kunnen gaan leveren aan een 'eerlijker' weggedrag. We moeten allemaal van A naar B en wegmisbruikers (in allerlei vormen) veroorzaken onnodig veel overlast.

Daarom ben ik heel benieuwd wat er zoal wordt besproken in de forums, hoe andere mensen denken over de oorzaken van de verkeersproblemen, welke technologische ontwikkelingen er zoal zijn en hoe open men hiervoor staat.
Ik ben Leon Landman, sinds vorig jaar werkzaam als business developer bij CED, waar we geïntegreerde diensten aanbieden: van preventie, noodhulpverlening en schadebehandeling tot herstel. Altijd op zoek naar manieren om processen en werkzaamheden makkelijker, goedkoper en sneller te maken, dus.....
Reputatie 1
Henk Daalder, ingenieur. Fietsend naar het werk, maar toch 15 tot 20.000 km met de auto, vaak voor de FNV, of een of andere bijeenkomst over techniek

Wil deze community tot leven komen, dan moet de community manager meer stimulerende mails gaan uitsturen.

Ik vind dat smart mobility technieken en samenwerkingsverbanden veel prominenter aan de weg moeten timmeren, om meer asfalt te voorkomen.
Want smart mobility levert per EUR een factor 7 meer mobiliteit dan meer asfalt.
En meer asfalt is net als suiker, of een andere druk, het geeft een mobiliteitsrush, en dan staan er weer files.

Ons bedrijfsleven, overheid en kennis instellingen, moeten een na-inbouw ADAS gaan ontwikkelen. Dat zo aantrekkelijk is dat gebruikers van bestaande auto's dat kopen, of krijgen, en in hun auto laten inbouwen.
En dan geen superslim apparaat, dan alleen acteert als veredelde dashcam, maar dat zo goed is dat het functies in de auto bedient.
En de bestuurder feedback geeft, om alerter en veiliger te rijden.

Zo'n ADAS heft veel AI nodig, en veel contacturen met gebruikers, om aantrekkelijk in het gebruik te worden.
Dat kunnen wij, Nederlanders, met ons zeer ingtensiueve verkeer, en politici met asfalt verslaving.
Als ons bedrijfsleven zo'n inbouw apparaat kan ontwikkelen, dan bouwen we een voorsprong op, of kleinere achterstand, tov China.
Dat verschil maakt ons economisch sterker, maar vooral
  • ons verkeer veiliger
  • De doorstroming beter
  • met minder incidenten
  • de wegen goedkoper
  • het leed van verkeersongelukken veel kleiner. Waarom laten we het aan Volvo over om ongeluk vrij te worden?
Help mee dat AI iniatief ook aan een ADAS te laten werken.
Mail dat rond aan de minster, politiek en de uitvoerders van dat AI initiatief

Een link naar het plan van de AI taskforce
https://docs.google.com/viewer?url=https%3A%2F%2Fwww.mkb.nl%2Fsites%2Fdefault%2Ffiles%2Fposition_paper_algoritmen_die_werken_voor_iedereen.pdf&pdf=true
Hallo allemaal! Ik ben Marco en ik ben in 2017 afgestudeerd als verkeerskundige, op het onderwerp in-car verkeersinformatie. Daarna ben ik begonnen aan mijn master mobiliteitswetenschappen, waarbij nu alleen de thesis nog resteert. Deze thesis richt zich op een van de vele ADAS systemen, namelijk lane keeping systemen in bochten. Ik hoop de resultaten eind januari wereldkundig te mogen maken.
Reputatie 4
Badge +6
Leuk al deze nieuwe deelnemers. Welkom allemaal. Ik kijk uit naar veel leuke bijdragen en discussies. Ik heb mij hier ook nog niet voorgesteld. Mijn naam is Chris Hottentot en ik ben werkzaam als belangenbehartiger bij de ANWB. Hier houd ik mij bezig met moderne voertuigsystemen. Ik ben dan ook heel benieuwd hoe jullie hier tegen aan kijken en wat jullie ervaringen zijn.
Reputatie 2
Badge +4
Bedankt voor jullie introducties. Leuk om te lezen dat binnen het thema van slimme mobiliteit, iedereen een eigen specifieke invalshoek heeft.

Ook voor de nieuwe leden, @Johan Schoonhoven @Franck @Chrisvdp @johoideboy @Olivier van Paasschen @Hendrik, een hartelijk welkom! Als je wilt kun je je hier voorstellen, zodat iedereen een duidelijker idee heeft vanuit welk oogpunt je beredeneert.

Praat ook lekker mee bij de verschillende topics en stel gerust vragen als je deze hebt! Maar vooral: heel veel plezier op Slim Onderweg!
Reputatie 2
Mijn naam is Jasper Verweij, ik ben directeur van DAT Nederland en business developer bij VWE Automotive (1 van de joint venturepartners van DAT Nederland).

Ik hou me dagelijks bezig met allerhande voertuiginformatie op basis van Nederlands kenteken of nog beter chasissnummer. Dit doen we bij VWE Automotive diverse databronnen te knopen aan elkaar.

Zo beschikt DAT Nederland over unieke toegang tot fabrikantsinformatie op basis van chassisnummer. Dit is de enige zuivere manier om te achterhalen welke opties er allemaal af-fabriek gemonteerd zijn. Juist bij ADAS-systemen speelt dit een belangrijke rol, aangezien een flink aantal opties niet als onderdeel van de standaarduitrusting worden aangeboden, maar op basis van extra pakketten en/of opties door de koper/leaserijder erbij worden besteld.

Daarnaast biedt DAT (schade)reparatiecalculaties. Hierbij is de kennis of een voertuig wel of niet uitgerust is met een ADAS-systeem essentieel om de juiste schadebegroting te maken op basis van fabriantsspecificaties.

Kortom, ik denk een bijdrage aan deze community te leveren door op basis van mijn kennis over beschikbare databronnen meer inzicht te geven over de adoptie van ADAS-systemen in het Nederlandse wagenpark.

Mijn motto voor mijn bijdrage aan deze community is "Kennis vergroot je door vragen te stellen of antwoorden te geven". Zo heb ik de enige, echte walkthrough geschreven voor het Slimme rijbewijs spel, zie ook https://slimonderweg.nl/haal-je-slimme-rijbewijs-30/slimme-rijbewijs-speltips-en-trucs-175
Reputatie 2
Badge +4
Goedemorgen community!

We hebben weer een aantal nieuwe leden, hartelijk welkom aan @Richiano, @Alex Bosman en het online open innovatieplatform voor startups, scale-ups en mkb's @Zita namens StartHubs!

Daarnaast heeft de vakvereniging FOCWA zich aangesloten bij onze community.
@FOCWA misschien kunnen jullie jezelf even voorstellen en vertellen waar jullie je zoal mee bezig houden.

Uiteraard zijn we ook heel benieuwd naar de rest van de (nieuwe) leden. Waar hebben jullie over ons gehoord en wat is de rol van mobiliteit in jullie werk of dagelijkse leven?

Maar vooral: heel veel plezier op de community!
Reputatie 2
Badge +4

Goedemorgen allemaal!

 

Leuk om te zien dat we blijven groeien, met ook nu weer allemaal nieuwe leden!

@JB81 @reginaw @Arie Ferrarie @J.J. @Femke @Myriam, welkom op Slim Onderweg.

 

Ik ben heel benieuwd hoe jullie hier terecht zijn gekomen. Hoe je over ons gehoord hebt, maar ook waar de voorliefde voor de toekomst van mobiliteit vandaan komt.

 

Ik kijk uit naar jullie vragen, expertise, meningen, …. Alles wat jullie kunnen bijdragen op deze community! Hier kun je alvast deelnemen aan een voorstelrondje zodat iedereen een idee heeft van je achtergrond en welke aspecten van slimme mobiliteit voor jou belangrijk zijn. 

Veel plezier op de Slim Onderweg community!

Reageer